Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Τεχνικές διδασκαλίας: Παίξιμο ρόλων

(Απόσπασμα από το βιβλίο " Εκπαιδευτικοί εν δράσει" του Μάριου Κουκουνάρα.)
_______________________________________________________

Παραλλαγή της τεχνικής διδασκαλίας  <Παίξιμο ρόλων> που αναλύεται στο ανωτέρω βιβλίο.
Παράδειγμα:
Δημιουργείται μία ομάδα (οικογένεια στο συγκεκριμένο παράδειγμα) 2 μαθητών, οι οποίοι με τις καρέκλες τους μπροστά στον πίνακα της τάξης,  αφού έχουν διαβάσει το ζήτημα ηθικού προβληματισμού που τους  δίδεται,  τους  ζητείται να αναλύσουν με δραματοποίηση το παρακάτω ζήτημα.
Ακολουθεί συζήτηση όλης της τάξης πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. 
(Αυτοκτονία - Αυτοθυσία - Ευθανασία - Άμβλωση)
Ξεκλειδώνεις την πόρτα του σπιτιού σου. Μπαίνεις μέσα και ακολουθεί η/ο σύζυγός σου. Αμίλητοι και οι δύο, δεν ανταλλάζετε ούτε ματιά. Εσύ κατευθύνεσαι προς την κουζίνα. Βάζεις ένα ποτήρι νερό και πηγαίνεις προς το σαλόνι. Ακόμα είσαι σοκαρισμένος. Κάθεσαι στον καναπέ και προσπαθείς να ανακαλέσεις τα λόγια του γιατρού.
«…Tα αποτελέσματα της αμνιοπαρακέντησης βγήκαν θετικά για το σύνδρομο Down…»
«...προβλήματα σωματικής διάπλασης...» 
«...νοητικής ανάπτυξης...» 
«...ψυχοκοινωνικής εξέλιξης...» 
«... έως και καρδιολογικά προβλήματα...» 
«...98% ακρίβεια των αποτελέσματων...» 
«...υπάρχει η επιλογή διακοπής της εγκυμοσύνης μέσω πρόκλησης τοκετού...» 
«...η απόφαση είναι δική σας...»
Συνειδητοποιείς μέχρι ενός σημείου τι ειπώθηκε. Έχετε πλήρη απειρία μιας και είναι η πρώτη σας εγκυμοσύνη οπότε θα χρειαστεί να ξαναμιλήσετε με το γιατρό όμως η γενική εικόνα είναι σαφής. Το έμβρυο διαγνώστηκε με σύνδρομο γενετικής ανωμαλίας το οποίο θα έχει άμεσες επιδράσεις στη ζωή του. Δεν έχετε συζητήσει ακόμα μεταξύ σας, αλλά ξέρεις ότι η δική σου κρίση θα επηρεάσει ισχυρότατα την τελική σας απόφαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...